سیدکاظم علوی‌پناه
زندگی‌نامه و معرفی کتاب‌های

سیدکاظم علوی‌پناه

1.00

(1)رای

    سید کاظم علوی‌پناه (زاده ۱۳۳۷ در ابرکوه استان یزد)، استادتمام سنجش از دور و مبدع نظریه حرارتی در جهان، عضو هیئت علمی گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه تهران است.

    دستاوردهای کلیدی:

    ▪︎ برنده جایزه ملی علامه طباطبایی و برگزیده نشان عالی دانش: کسب این جوایز معتبر، گواهی بر کیفیت بالای تحقیقات و فعالیت‌های علمی ایشان است و نشان از جایگاه والای ایشان در جامعه علمی کشور دارد.

    ▪︎ تالیف و ترجمه بیش از ۱۰ کتاب و انتشار بیش از ۶۰۰ مقاله: این حجم بالای تولیدات علمی، نشان از فعالیت مستمر و پربار پروفسور علوی پناه در حوزه تحقیق و توسعه دارد و ایشان را به عنوان یکی از پراثرترین پژوهشگران ایرانی در این حوزه معرفی می‌کند.

    ▪︎ عضویت در هیئت‌های تحریریه مجلات معتبر و حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی: این فعالیت‌ها نشان از تعامل گسترده ایشان با جامعه علمی بین‌المللی و نقش فعال ایشان در ارتقای سطح علمی این حوزه در کشور دارد.

    ▪︎ راهبری گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه تهران: این مسئولیت، نشان از اعتماد جامعه علمی به توانایی‌های مدیریتی و علمی ایشان دارد و فرصتی را برای ایشان فراهم می‌کند تا در توسعه این حوزه در سطح دانشگاهی و ملی نقش ایفا کنند.

    وی هم‌اکنون به عنوان استاد تمام (پروفسور) در گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه تهران به عنوان مدیر این گروه در حال فعالیت است و علاوه بر عضویت در چندین مجمع علمی بین‌المللی و سازمان خواربار جهانی (FAO)، عضو منتخب پنل بین دولتی خاک (FAO ITPS) جهت تهیه گزارش جهانی خاک و تدوین منشور جهانی خاک است.

    برخی از آثار او:

    ▪︎ کاربرد سنجش از دور در علوم زمین (خاک)

    ▪︎ سنجش از دور حرارتی و کاربرد آن در علوم زمین

    ▪︎ راهنمای علمی سنجش از دور

    ▪︎ رمزگشایی آتش و پدیدارشناسی حرارت از دیرباز تا امروز

    ▪︎ اصول سنجش از دور نوین و تفسیر تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی

    کتاب سنجش از دور حرارتی و کاربرد آن در علوم زمین در سال ۱۳۸۶ موفق به دریافت عنوان کتاب برگزیده دانشگاهی و کتاب شایسته تقدیر جمهوری اسلامی ایران شد. این کتاب همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان یکی از هشتاد گنج دانشگاه تهران معرفی گردید.

    کتاب‌های سیدکاظم علوی‌پناه (9 عنوان)

    بارگذاری محصولات مرتبط ...