سید‌حامد وفایی
زندگی‌نامه و معرفی کتاب‌های

سید‌حامد وفایی

1.00

(1)رای

    سید حامد وفایی مترجم، پژوهشگر و منتقد اهل ایران است. او بیش از سی کتاب را ترجمه کرده و چند جایزه ادبی برای ترجمه‌هایش دریافت کرده‌است. وفایی به خاطر ترجمه رمان «مرشد و مارگاریتا» از میخائیل بولگاکف، برگزیده بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال ایران شد.

    سید حامد وفایی در بیست و هشتم تیر ماه ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. او در خانواده‌ای فرهنگی بزرگ شد و از کودکی علاقه زیادی به کتاب و خواندن داشت. وفایی در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در رشته زبان و ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. وفاعی فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینهٔ ترجمه از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. او در ابتدا کتاب‌های کودک و نوجوان را ترجمه می‌کرد، اما بعدها به ترجمهٔ کتاب‌های بزرگسال نیز روی آورد.

    وفایی تاکنون کتاب‌های مختلفی از نویسندگان مطرح جهان را ترجمه کرده است، از جمله:

    - «مرشد و مارگاریتا» نوشتهٔ میخائیل بولگاکف
    - «برادران کارامازوف» نوشتهٔ فیودور داستایفسکی
    - «کتاب مقدس»
    - «هملت» نوشتهٔ ویلیام شکسپیر
    - «الیس در سرزمین عجایب» نوشتهٔ لویی کارول


    او علاوه بر ترجمه، به پژوهش و نگارش مقالات و نقدهای ادبی نیز می‌پردازد. او همچنین در زمینهٔ ادبیات کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند و کتاب‌های مختلفی در این زمینه تألیف کرده است. سید حامد وفایی از جمله مترجمان برجستهٔ ایران است که آثار ارزشمندی را به زبان فارسی ترجمه کرده است. او با ترجمه‌های خود، نقش مهمی در معرفی ادبیات جهان به مخاطبان ایرانی داشته است.

    کتاب‌های سید‌حامد وفایی (0 عنوان)

    بارگذاری محصولات مرتبط ...