نجف‌قلی حبیبی
زندگی‌نامه و معرفی کتاب‌های

نجف‌قلی حبیبی

1.00

(1)رای

    نجف‌قلی حبیبی (متولد ۱۳۲۰ در خوانسار) پژوهشگر فلسفه اسلامی، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. دکتر حبیبی دارای دکترای فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه الهیات تهران بوده و سابقه‌ی طولانی در پژوهش و تدریس این رشته در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد. او از جمله اساتید برجسته این حوزه به شمار می‌رود و آثار ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فلسفه اسلامی به قلم وی منتشر شده است. دکتر حبیبی مدرک دکتری خود را در رشته فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۶ دریافت کرد.

    پس از انقلاب اسلامی وی ریاست دانشگاه الزهرا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را به عهده داشته‌است. او همچنین اولین رئیس دانشکده علوم قضایی بود که در سال ۱۳۶۲ راه اندازی شد. وی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود. وی نماینده مردم تهران در دوره سوم مجلس شورای اسلامی و به همین مناسبت عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ بود.

    آثار:

    ▪︎ الاربعینیات لکشف انوار القدسیات

    ▪︎ مجموعه مقالات همایش مشارکت سیاسی زنان در کشورهای اسلامی

    ▪︎ شرح التلویحات اللوحیه و العرشیه، سعدبن منصور ابن کمونه، نجف قلی حبیبی (مصحح)

    ▪︎ مفاتیح الغیب، محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی، نجف قلی حبیبی (مصحح)

    ▪︎ کتاب اول القانون فی الطب، ابن‌سینا، نجف قلی حبیبی (مصحح)

    و ...

    کتابهای «شرح و تعلیقه صدرالمتألهین بر الهیات شفا» و «رسائل الشجره الالهیه فی علوم الحقائق الربانیه» تصحیح نجفقلی حبیبی، در دوره‌های بیست و دوم و بیست و پنجم کتاب سال به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌است.

    کتاب‌های نجف‌قلی حبیبی (1 عنوان)

    بارگذاری محصولات مرتبط ...