جلال آل‌احمد
زندگی‌نامه و معرفی کتاب‌های

جلال آل‌احمد

1.00

(1)رای

    جلاال آل احمد، نامی که در تاریخ معاصر ایران با مفاهیمی چون روشنفکری، نویسندگی، نقد ادبی و تعهد اجتماعی گره خورده است. او که در زمره تأثیرگذارترین نویسندگان ایرانی قرار می‌گیرد، با خلق آثاری ماندگار، نقشی بسزا در جنبش روشنفکری و تحولات ادبی ایران ایفا کرد.

    جلال آل‌احمد سال ۱۳۰۲ش در تهران به دنیا آمد. او، پس از گذراندن دوره ابتدایی، به حکم پدر، راهی حوزه علمیه شد. اما گویی روح جستجوگر و آزاداندیش او، با فضای بسته و سنتی حوزه سازگار نبود. جلال، سرانجام حوزه را ترک کرد و به دنبال علاقه حقیقی خود، یعنی ادبیات رفت. او در دانشگاه تهران، رشته ادبیات فارسی را برگزید و با دریافت مدرک لیسانس، به کار دبیری مشغول شد. جلال آل احمد، همسر سیمین دانشور، داستان‌نویس نامدار ایرانیاست. او در طول عمر پربار خود، آثاری ارزشمند به رشته تحریر درآورد که هر یک، دریچه‌ای نو به سوی مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران گشودند. نون والقلم، از رنجی که می‌بریم، مدیر مدرسه، زن زیادی و غرب‌زدگی، تنها برخی از عناوین مشهور این نویسنده برجسته هستند که تا به امروز، مورد توجه و اقبال خوانندگان قرار گرفته‌اند.

    آل احمد، علاوه بر نویسندگی، در زمینه ترجمه و نقد ادبی نیز فعالیت داشت و با نگاهی تیزبین و تحلیلی، به بررسی آثار نویسندگان ایرانی و خارجی می‌پرداخت. تعهد اجتماعی و نگاه انتقادی او به مسائل جامعه، از بارزترین ویژگی‌های آثارش به شمار می‌رود.

    کتاب‌های جلال آل‌احمد (1 عنوان)

    بارگذاری محصولات مرتبط ...